10 Mac, 2008

Selamat Hari Lahir Adikku...


Selamat Hari Lahir yang ke 23 tahun buat adik tersayang dan adik yang sorang ni..Semoga panjang umur dan murah rezeki...berjaya di dunia dan akhirat, menjadi anak yang solehah, penyejuk hati ayahanda dan bonda..

Emm...adik saya seorang ja..namanya nurhayati..namanya indah, dilahirkan 11hb Mac 1985..dah sedar dah 23 tahun umurnya..cepatnya masa berlalu..baru terasa macam semalam ja kami membesar bersama-sama..jarak umur kami taklah berbeza...hanya 2 tahun ja...masa kami kecil2, orang selalu ingat kami kembar sebab mak selalu buatkan baju kurung yang sama...;)


Walau kami 2 org ja, dulu kecik2 selalu bergaduh hehehe...seperti biasa budak2 kan...kami selalu dapat benda yang sama..apa yang mak belikan untuk adik, saya dapat juga begitulah sebaiknya..mak dan abah tak pernah beza-bezakan kami...kami dididik dengan penuh kasih sayang oleh mak dan abah...walaupun keluarga kami tak besar tapi kami cukup bahagia dan kadang kala kemesraan dan rapat kami seolah-olah kami ada ahi keluarga yang ramai...:)

Adik saya ni..seorang yang ramah dan boleh berdikari berbanding dangan saya...dia ni perahsia sikit, kalau ada masalah, dia tak pernah cakap kat sapa2...tapi sebagai kakak, saya boleh agak kalau dia simpan sesuatu rahsia heheh....kalau dia ketawa...wahhh....sungguh meriah sekali...

Dia gemar berpidato, bersyarah, debat, pengacara dan juga tilawah Al-Quran..waktu sekolah2 kami gemar masuk pertandingan tilawah Al-Quran, berzanji, nasyid dan berpidato....kalau bab2 tilawah dan berzanji, sudah tentu ayahanda yang ajar kami...

Sesuatu yang menarik dan tak dapat dilupakan apabila kami masuk pertandingan syarahan Maalhijrah peringkat daerah...adik mendapat tempat pertama dan saya tempat kedua...kalau bab2 syarahan, saya selalu kalah dgnnnya..heheheh....

Adik ni selalu menyakat...dia memang begitu..happy go lucky...ehehhe....dan dia suka dan paling suka bergambar...wahh..itu yang buat saya letih berjalan dgn dia..setiap tempat dia akan ambil gambar heheheh


Dan sekarang kami dah meningkat dewasa dan insyaAllah bakal menjadi pendidik dan bakal menymbung kerjaya abah...walau apa2pun...doa saya agar dia berjaya dalam bidang yang diceburi dan mudah2han Allah permudahkan dalam setiap pekerjaannya...pesanan saya padanya..walau di mana pun kita, walau kita berjaya..jasa mak dan abah jangan dilupakan...jadi anak yang solehah..dan jangan lupa setiap waktu dan ketika doakan untuk mak dan abah...dan keluarga adalah segala-galanya...restu mak dan abah adalah segala-galanya....mudah2han...Allah berkati setiap perbuatan kita..Aminn...
Ya Allah..ya Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman,
Matikan kami dengan iman, serta masukkan kami ke syurga bersama-sama dengan iman.....
Ya Allah..ya Tuhan kami, ampunkanlah dosa kesalahan kami dan dosa ibu bapa kami..
Serta kasihanilah ibu bapa kami sebagaimana kedua-duanya mengasihani kami pada masa kami masih kecil...
Ya Allah...akhirkanlah umur kami dengan kesudahan yang baik dan..Janganlah kiranya Tuhan kami akhirkan umur kami dengan kesudahan yang tidak baik....
Ya Allah..jadikanlah kami anak yang solehah yang menjadi anak-anak penyejuk hati ayah dan bonda...jadikanlah kami wanita yang solehah dan berakhlaq mulia..Ya Allah..berkatilah kami dalam setiap pekerjaan kami...moga2 kami berbahagia di dunia dan akhirat...AMINN......

7 ulasan:

matt berkata...

salam..
matt pn nk wish slamt hr lahir gak..
smoga hidup kak Nurhayati lebih bhagia dgn family n dberkati Allah setiap masa..
amin...

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

hehehe...

Aminn
matt..mesti dia happy ada org wish kat dia...heheh...

matt..besday matt bila? :)

matt berkata...

erm...matt lmbt lg...
24 april..
hihi...

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

oo 24hb april..nak dekat dgn birthday akak lah ni..birthday akak 30hb april heheh

matt berkata...

erm..dkt je la kn...
tp bg matt bday xde yg special pn..just same cm hr2 lain..

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

ya ka..knapa mcm tu matt..?

Pada akak..ia sekadar mengingatkan kite bahawa usia sudah bertambah dan kite renung kembali, bykkah amalan yang telah kita lakukan...:)

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum....
terima kasih la kpd akak ku yg sorang nie..hehe.. thanks bg Bear yg momott.. ety & eha pon suke kt bear tu..kuikui...

utk adik matt... thanks ye..
kt ym dh wish.. kt cnie pon ade gak ek..
wahh....terharunye kiter... hehe..

p/s: hargai ape yg ade pd diri kite sendiri...benda yg plg mudah..adalah tarikh lahir... peaceeee.....;-)

~nurhayati_CahayaHidupku~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.