23 Mac, 2008

Balik Kampung...


Assalamualaikum...
Lama tak menulis di sini...
Saya baru balik dari kampung..seronok rasanya walaupun balik tak lama cuma beberapa hari tapi sudah cukup melepaskan kerinduan pada keluarga di kampung...


Apa yang menariknya..balik kampung kali ini, dapat makan buah jambu..seingat saya, pokok jambu tu dari saya kecik lagi dah ada...nenek yang tanam..warnanya yang merah...emmm..sedap...makan dengan kicap+cili padi+gula..wahh..sungguh menyelerakan...

Pokoknya rendah ja tapi buahnya sangat lebat..emm..saya tak dapat ambil gambar pokoknya sebab hari hujan..jadi untuk tatapan semua...saya masukkan gmbar buah jambu yang sedap ni..
Sesiapa yang teringin.jomlah datang rumah saya..heheheh....:)

4 ulasan:

matt berkata...

wah...
nmpk mcm sedap..
matt dh lame x mkn buah yg rupenye cm ni...
rndu ms kecik2 slalu pnjat pokok petik buah ni..

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

oo ya ka..memang seronok...best sgt heheh..tapi balik hari tu nenek yang ambilkan...lagipun hari hujan..akak tak dapat pi amek buah kat pokok heheheh...

oo teringat nostalgia kecik2 ya heheheh

Tanpa Nama berkata...

hehe...xmasam ka buahnya dik..
akak da lama tak makan jambu tu.kat johor dipanggil jambu apa ya..?

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

tak kak..rasanya sedap..takde biji..kecik2 comel..

Kat johor panggil buah jambu ja..kat Penang dan Perak panggil jambu apa kak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.