26 Jun, 2008

Ukhwah Bermula Di Sini..

Hari isnin lepas, saya menerima bungkusan pos laju daripada seseorang yang saya kenali Kak Ita-UMIJAH..Saya kenali Kak Ita menerusi dunia cyber ini..Terima kasih tak terhingga kepada Kak Ita atas kiriman bahan bacaan- majalah HALUAN..bagus sangat-sangat majalah tu,banyak input yang saya dapat..terharu sangat2...Alhamdulillah....menerusi dunia cyber yang tiada sempadan ini, saya mengenali ramai kenalan...tak lupa pada juga pada Kak Hasz yang pandai masak, Kak Hasz juga saya kenali menerusi dunia cyber ini...:)

Tak lupa juga pada pensyarah-pensyarah di UITM Segamat- Encik Khairul& Puan Adiba, Encik Halim, Puan Noraini dan ramai lagi..saya dapat berhubung dengan mereka di blog ini..

Jika ukhwah itu dibina dengan hati yang ikhlas, insyaAllah Allah sentiasa memberkatinya..

Biar renggang di fana dunia, biar hina di mata manusia, biar semangat semakin tua, biar akal semakin berusia, tetapi jangan tergadai silaturrahim kita.

"Ukhwah itu bukan terletak pada pertemuan, bukan terletak pada manisnya ucapan di bibir tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya"(Iman Al-Ghazali)

Doa saya..moga ukhwah yang dibina akan terus terjalin..insyaAllah..:)

2 ulasan:

aniisma berkata...

Salam Huda

Ukhwah melalui alam siber memang unik. Melalui penulisan di blog masing-masing, kita boleh mengenali orangnya walau tidaklah secara mendalam. Kita boleh kenal siapa yang 'sekepala' dengan kita. Dan yang paling penting, pembacaan di blog menambahkan peratusan ilmu pengetahuan yang mahal harganya...semahal harga sebuah ukhwah...

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

waalaikummusalam..

Betul puan..saya sangat2 setuju...alhamdulillah sejak saya menulis di blog ini, saya mengenali dipertemukan dengan kenalan yang sangat mulia hatinya..moga2 Allah memberikan ita kekuatan untuk terus berkarya dan berdakwah di sini..insyaAllah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.