30 April, 2010

Angka 27

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Pada tanggal 30 April 1983 (Sabtu) bersamaan 17 Rejab 1403H, tepat 12.42 pagi, lahirlah seorang bayi comel :) hasil perkongsian hidup Ustaz Md Tahir dan Puan Khatijah, dan diberi nama Nurhuda (bermaksud cahaya petunjuk) yang merupakan puteri sulung bagi pasangan bahagia ini. :)

Dan hari ini 30 April 2010 (Jumaat) bersamaan 15 Jamadilawal 1431H, maka genaplah usia saya 27 tahun. Alhamdulillah bersyukur sangat kerana Allah memberi peluang merasai nikmat yang cukup banyak. Alhamdulilah banyak sangat ucapan yang diterima daripada keluarga, sahabat-sahabat, guru-guru..terharu atas ingatan kalian yang sentiasa mendoakan diri ini. Doa kalian hadiah yg sangat bernilai~Semoga Allah saja membalasnya. Jazakallahu khairan khatira...:)

Terima kasih kepada bonda dan ayahanda tercinta yang mendidik saya hingga ke hari ini.
Terima kasih juga kerana sehingga ke hari ini, saya tidak pernah merasa kurangnya kasih sayang malah saban hari semakin dekat dan erat kasih sayang yang diberikan, sentiasa mekar dengan cahaya-cahaya keimanan dan ketaqwaan yang diberikan walaupun sudah mencecah angka 27 :) ke mana saja pergi, mereka akan menemani saya, setiap detik dan waktu, malah saya lebih senang bersama-sama ayahanda dan bonda ke mana jua saya berada.

Teringat kata-kata bekas guru saya apabila dia mengetahui bahawa setiap hari ayahanda akan memandu dan menghantar saya pergi mengajar ke sekolah yang mengambil masa 45 minit perjalanan : katanya "Ustaz Tahir memang betul-betul jaga anak-anak perempuan dia..dari sekolah, universiti dan sampai kerja, ke mana saja menemani" ....saya hanya tersenyum dan berkata " Alhamdulillah ..abah dan mak memang macam tu, agaknya sebab anak-anak perempuannya tak berumahtangga lagi hehehehe"

Terima kasih juga pada satu-satunya adik tercinta, anak kedua dan merangkap puteri bongsu dalam keluarga kerana dia adalah adik, sahabat, penasihat, pakar runding, teman saya di dunia dan akhirat hehehehe..:) semoga kita sama-sama menjadi muslimah dan anak yang solehah, penyejuk hati bonda dan ayahanda..:) Semoga kita sekeluarga akan bertemu dan disatukan di syurga firdaus yang kekal abadi..aminn..

" Ya Allah, berikanlah cinta-MU kepadaku, jadikanlah orang yang mencintai-MU mencintai aku, dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu yang membawa kepada kecintaan-MU"
Semoga Allah memberkati setiap amal ibadah yg kulakukan,
Semoga Allah memberi peluang untuk merasai kasih sayang Allah,
Cinta dan kasih hanya pada Allah dan Rasulullah,
Sesungguhnya hanya cinta pada Allah yang kekal abadi "


Semoga bertemu lagi di tahun hadapan - 30 April 2011..insyaAllah


Semoga yang baik itu datangnya daripada Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnya daripada kelemahan diri ini jua..

Damba CintaNYA..
Nurhuda_cahayapetunjuk
15 Jamadilawal 1431H /30 April 2010

1 ulasan:

Ahmad Nawawi Yaakob berkata...

Happy belated bday to u my Huda cahaya pertunjuk @ cikgu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.