09 September, 2008

Hadiah Dari Kak Ummi.:)

BISSMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang..


Ucapan terima kasih tak terhingga pada Kak Ummi-Klinik Ummi atas pemberian hadiah ukhwah ini- patung strawberry pakai tudung hehehe..suka sangat-sangat...syukran kak..

Sebenarnya, ada coretan di sebalik patung strawberry yang diberikan Kak Ummi ini..di sini saya postkan cerita di sebaliknya dari blog Kak Ummi...:)

Ni dari blog Kak Ummi:-

"Bangun sahur pagi ni, tersenyum sendirian ummi melihatkan anak patung strawberry yang ditinggalkan oleh anak-anak, buah hati ummi, di bilik. Siap bertudung! Punyalah kreatifnya dia orang...Lebih mengharukan lagi bila mengingatkan dialog dari bibir si kecil Atiqah Maisarah yang berumur 4 tahun..."Ummi, comel tak anak patung strawberry ni? Dah tutup auratpun, kan ummi?" Dan disampuk pula oleh si kakak, Aisyah Farihah (6 tahun): "Memanglah...tak baik tak tutup aurat. Dosa dia nanti!"...sambil si kakak, Amirah Zahidah yang berumur 9 tahun menjeling ke arah anak patung tadi dan kemudiannya bersuara.."Hmmm...tutup aurat cam tu mana sempurna lagi tu dik! Tudung kena tutup paras dada! Haaa tu...kenapa tak pakai kain tu??? Hi,hi,hi,hi,hi..." Punyalah kuatnya si kakak Amirah tergelak...!!! Perbualan singkat yang membawa seribu pengertian...!
Teringat pula ummi gelagat si Aisyah ketika usianya baru menjangkau 5 tahun...sambil menunggu giliran mengaji al-qur'an di rumah jiran, sempat lagi dia berdakwah pada teman-teman mengajinya yang kadang pakai tudung, kadang tak pakai. Nak tahu apa katanya? "Awak nak tahu tak? Ummi saya cakap, kalau kita tak pakai tudung, sehelai je rambut yang nampak, 1000 tahun kita kena bakar kat api neraka! Awak sanggup ke kena bakar lama kat api neraka tu?"...dan natijah daripada dakwah si da'i cilik ini, anak jiran yang tak pernah bertudung masa main petang-petang tu dahpun bertudung! Alhamdulillah...hati anak-anak kecil mudah nak dibentuk, kan?"


Buat Kak Ummi:..
Indahnya mengenalimu...syukur ku pada Allah Azzawajalla...:)
Moga ukhwah ini terus kekal selamanya..
Moga Allah beri kita kesempatan untuk terus membina silaturrahim ini..insyaAllah..:)

2 ulasan:

Kak Ummi berkata...

Aslkm Huda.Kak Ummi ni.Hu,hu,hu..Kak Ummi pulak yang terharu tengok hadiah dari Kak Ummi dah jadi entry Huda hari ni.Timakasih dikkk...Moga Allah akan menguatkan ikatan hati antara kita hanya keranaNya..

Ummmphhh..caaaayang Huda!

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

waalaikummusalam..

Kak Ummi..

Sama2 kasih kak..:)..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.