21 Oktober, 2008

Resah di Hati...

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang

Sukarnya hendak diungkapkan perasaan resah di hati..resah di hati hanya Allah sahaja yang tahu... Resah memikirkan hari esok dalam mengejar ilmu....dalam mencari yang terbaik..Permudahkan segalanya untukku , YA ALLAH....

"Sesiapa yang melalui suatu jalan kerana mencari ilmu pengetahuan, Allah akan memudahkan kepadanya jalan ke syurga"
(Hadis riwayat At-Tarmizi)

Ya Allah..

Permudahkan segalanya untukku..

Permudahkan aku mencari ilmu pengetahuan..

Ya Allah..
Berilah aku petunjuk dan hidayah-MU..

Tetapkanlah hatiku di atas agama-MU,Agama Islam yang benar...

Ya Allah..
Berkatilah ilmu yang ku pelajari...

Berkatilah segala usahaku dalam mencari dan mengejar ilmu...

Sesungguhnya Ya Allah, aku insan yang lemah, yang penuh dengan dosa..

Ya Allah..
Berilah aku kekuatan dalam usaha mencari cita-citaku....

Berilah aku peluang menjadi hamba-MU yang sentiasa mendampingi-MU..

Moga aku dapat merasai kasih sayang-MU Ya Allah...

Ya Allah...
Bukalah pintu untuk mentaati-MU..

dan tutup hari ini dengan ampunan dan keredhaan-MU...

Ya Allah..
Hilangkanlah resah di hati...

Berilah aku kedamaian dalam mengejar ilmu...

Berilah aku keyakinan dalam mendidik diri ini menjadi insan yang berilmu, husnul huluq
dan insan yang sentiasa bersyukur atas nikmat-MU..

Ya Allah..
Aku sentiasa berdoa kepada-MU, semoga aku berjaya di dunia dan akhirat..
Semoga aku berjaya mengejar impian dalam mencari yang terbaik...

Ya Allah..
Perkenankanlah doa hamba-MU ini...

Engkau saja Maha Pengampun, Maha Pengasih dan Maha Penyayang...
AMINN..

"Dan (Ingatlah) ketika Ibrahim meninggikan pondasi Baitullah bersama Ismail, seraya berdoa "Ya Tuhan kami, terimalah (amal) dari kami. Sungguh, Engkaulah Yang Maha Mendengar, Maha Mengetahui" "
( Surah Al-Baqarah : Ayat 127)

5 ulasan:

UnGu VioLet berkata...

Amin Ya Rabb.

salam kenal dari Mar..
ade masa, ziarahla blog mar pulak yer..

MalayConfinementLady berkata...

salam huda,
insyaallah Allah permudahkan

Ibnurashidi berkata...

Semoga diberi kekuatan..keyakinan, kesungguhan, kedamaian, ketenangan, kepatuhan dan yang utama...mendapat cahaya petunjuk itu sendiri.

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

Assalamualaikum..

Buat Mar..
alhamdulillah..akak dah pun menziarah blog Mar...blog yang menarik.:)

Buat Miim..
mudah2han segalanya dipermudahkan Allah...moga Allah memakbulkan doa saya.aminn..

Buat Ibnurashidi..
Syukran akhie..InsyaAllah..moga Allah memberi saya cahay petunjuk di dunia dan akhirat dalam melakukan yang terbaik..mudah2han..:)

Nor Athirah Azhar berkata...

Assallamualaikum...insyaallah moga Allah permudahkan ^__^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.