24 Oktober, 2011

Ukiran Hati Buatmu

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Setelah sekian lama menyepi akhirnya tergerak juga jari jemari ini untuk menulis secoret dua. Kenapa menyepi? mungkin itu pertanyaan yang diajukan. Saya jawab dengan senyuman dulu :) Saya mohon maaf kerana terpaksa mendahulukan perkara-perkara penting (^_^)

Peperiksaan SPM semakin hampir. Makanya saya juga tidak senang duduk. Dalam keadaan sekarang, latih tubi yang paling penting dan kata-kata motivasi cikgu yang tak pernah putus-putus dinyanyikan sebagai halwa telinga buat anak-anak didik tercinta. Cuma kebimbangan saya memuncak kerana masih ada yang belum tersedar daripada lamunan dan masih berada di awan biru. Penat juga nak hentikan lamunan mereka ini, dan ada kala membuatkan saya hilang sabar. Ya Allah..astaghfirullah..sabar Cikgu Huda (@_@)... Saya perlu bersikap tegas dengan mereka..dan kadanga kala saya menjadi sungguh garang..hehehehehe...

Dalam mendidik, perlu tegas+penyayang+simpati+sabar+garang+doa yang tidak pernah putus untuk anak-anak didik. Kalau tidak...aduhai...Allah saja yang tahu, kesabaran sudah berada di tahap paling tinggi..(^_^)

Pernah juga airmata saya gugur depan anak-anak didik tersayang sewaktu sesi audit akademik berlangsung. Kenapa? Sebab saya sedih mengenangkan harapan mak dan ayah mereka. Mereka masih tidak membuat apa-apa perubahan dalam diri. Semasa perjumpaan bersama ibu bapa , setiap ibu bapa melahirkan risau terhadap anak-anak mereka dan ada yang hampir menitiskan airmata di depan saya kerana terlalu mengharap anak-anak mereka berjaya, apatah lagi mengenangkan masa depan yang masih panjang.

Sebelum peperiksaan PMR, saya dapat beberapa mesej di telefon bimbit daripada bekas anak-anak didik, memohon mendoakan mereka berjaya dalam peperiksaan PMR. Terbayang setiap seorang wajah mereka. InsyaAllah cikgu doakan kamu semua berjaya dengan cemerlang...(^_^)

Ok..Gambar air berbentuk hati di atas ini, saya hadiahkan untuk semua anak didik saya yang tercinta.

TERIMALAH UKIRAN HATI UNTUKMU, ANAK-ANAK DIDIK CIKGU..(^_^)

Dan saya titipkan doa di bawah ini buat anda semua. Bacalah... InsyaAllah kita akan merasai ketenangan, dengan izin Allah..(@_@)

video


Semoga yang baik itu datangnya daripada Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnya daripada kelemahan diri ini jua..


~Damba CintaNYA..~
Nurhuda_cahayapetunjuk
26 Zulkaedah 1432H / 24 Oktober 2011

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.