18 Februari, 2008

Doaku Untuk Atok....

Dah seminggu berada di kampus setelah balik dari cuti midterm..teringat masa balik kampung aritu...bila ternampak wajah atok tadi tiba2 terasa sayu hati...dalam hatiku berkata.."dah tu atuk ku"..wajah atuk yang dah kurus..nampak susut pada badan atok...walau begitu atok masih sihat lagi untuk bawak motor ke pekan, ke kedai..mungkin perasaan begitu sebab dah lama tak jumpa atuk..tapi taklah lama sgt baru sebulan ja tak jumpa...

Cepat masa berlalu..teringat masa zaman sekolah menengah..atoklah yang selalu hantar dan ambil saya dan adik pergi tuition..almaklumlah sebelah petang abah mengajar...atok akan hantar dan ambil saya dan adik.Bila hari jumaat, saya akan masuk tuition pukul 3 selepas solat jumaat, atoklah orang yang paling sibuk,lepas solat jumaat ja, dia akan hantar saya...penatnya atok..bila ingat2 semula, besar pengorbanan atok untuk cucu-cucunya ini...:)

Sayu sangat hati bila terkenangkannya...

Sekarang atok semakin berusia...semakin kurus ...mak kata atok tak suka makan sangat...biasalah org tua, kurang berselera...dan sekarang cucu-cucunya ini semakin dewasa dan insyaAllah bakal alam pekerjaan tidak lama lagi...insyaAllah selagi hayat ini..akan saya dan adik jaga atok dan balas jasanya...pengorbanan yang tidak terbalas oleh wang ringgit...saya selalu berdoa agar atok sentiasa sihat selalu dan dipanjangkan umur...mudahan saya dan adik dapat membuatkan atok gembira..bahawa cucu-cucunya ini berjaya menjadi orang yang berguna dan berkhidmat untuk mendidik anak bangsa....TERIMA KASIH ATOK...Doaku selalu mengiringimu...

2 ulasan:

kenanga berkata...

Sedih bila baca catatan "Doaku Untuk Atok".Atok akak da meninggal tahun lepas.Hanya kenangan bersamanya yang masih subur dalam ingatan.Pada mrk yg msh mempunyai atok..hargai dan luangkanlah masa yang ada utk bersama-samanya.Andai kematian punca perpisahan,biarlah hidup memberi erti yng nyata.

nurhuda_cahayapetunjuk berkata...

Maaf kak..kalau artikel ni buat akak sedih..:(..semoga atok akak dicucuri rahmat dan ditempatkan dgn golongan org2 yang soleh..Aminn..

Betul kak..selagi hidup..hargailah orang2 yang kita sayang..sayangilah mereka..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

YA ALLAH...

YA ALLAH...

INDAHNYA....


I made this widget at MyFlashFetish.com.